Huset – Jens Daniel Burman

IMG_20160324_123729

Utgiven av Hoi förlag (www.hoi.se)

Huset Àr en snabb och spÀnnande skrÀckroman med ovÀntade vÀndningar.

MÄrten, Lena och dottern Elsa ska spendera julen i det ensligt belÀgna huset intill sjön. Lena Àr efter en olycka sÀngliggandes utan möjlighet att varken tala eller röra sig och hon behöver sondmatas, medicineras och omhÀndertas regelbundet. Sent pÄ julaftonsnatt sÄ knackar det pÄ dörren, nÄgon vill in, men vad har denna nÄgon för avsikter?

Flertalet gĂ„nger fick ”huset” mig att rysa till. Den Ă€r snabblĂ€st utan att vara förutsĂ€gbar och innehĂ„ller en hel del ”Ă€ckliga” scenarier.

Betyg: 3.5 / 5

En reaktion pĂ„ ”Huset – Jens Daniel Burman

  1. Hej Jenny!

    Tack för en vĂ€lskriven bokblogg, dĂ€r ditt litteraturintresse verkligen lyser genom raderna! Tror – utifrĂ„n vad jag lĂ€st – att du skulle kunna vara intresserad av min bok: Kaufmanns utvalda (http://hoi.se/bocker/kaufmanns-utvalda/). Det Ă€r en psykologisk thriller om 40-talets mentalvĂ„rd, ett patientperspektiv baserat pĂ„ min farmors berĂ€ttelser om sin tid som mentalsköterska och tidens mĂ€nniskoexperiment.
    LÄt mig veta om du Àr intresserad, sÄ skickar jag gÀrna ett exemplar till dig.

    Trevlig sommar!
    BÀsta hÀlsningar
    Karl

    Gilla

Kommentera

